poniedziałek, 20 kwietnia 2015

Szpinak!!!

Hej!

Dzisiaj kolejny kulinarny post :) Od razu wybaczcie mi zdjęcia, artyzmu w nich nie znajdziecie :P.

Chciałam się z Wami podzielić przepisem, dzięki któremu w 100% przekonałam się do szpinaku, wcześniej za nim nie przepadałam.

Z pokazanych składników przygotujecie porcje szpinaku na około 4 osoby.

Składniki:
  • Opakowanie szpinaku mrożonego rozdrobnionego
  • szklanka mleka
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • cebula
  • 2 ząbki czosnku (ja lubię czosnek więc daję nawet 4 :D)
  • sól i pieprz do smaku
  • 2 duże, pełne łyżki margaryny
Szpinak traktujemy oczywiście jako dodatek do czegoś.
U mnie występuje najczęściej w towarzystwie jajka sadzonego, ziemniaczków i maślanki, czyli wiejskie, smaczne, domowe klimaty :D.

Przygotowanie:
Posiekaną cebulę przesmażamy na patelni, kiedy się zeszkli dodajemy posiekany lub przeciśnięty przez praskę czosnek i jeszcze chwilkę smażymy. Dosypujemy mąkę i robimy zasmażkę.

















To nie boczek, miałam czerwoną cebulę :D


Kiedy mąka się zrumieni, dolewamy mleko, podgrzewamy do momentu zagotowania mleka, czyli musi nam się zrobić coś w rodzaju budyniu :).


















Kiedy już mamy "budyń" dodajemy ROZMROŻONY szpinak, doprawiamy solą i pieprzem, smażymy kilka minut do momentu aż nam "zielenina" zmięknie :).


















Swoją drogą, to pani Magda Gessler by mnie zjadła za opaloną patelnię :P


Et voila!!! (za przypalone jajka też by mi się oberwało, nie mówiąc o prezentacji na talerzu :D)


















Kiedy szpinak gotowy wykładamy na talerz i zajadamy z czym nam pasuje. Porządna porcja dla mężczyzny :D.


Smacznego!!!


Pozdrawiam - Anka



1 komentarz:

  1. A ja już mam dosyć szpinaku, chyba się przejadłam:) Mam teraz szpinakowstręt;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze, ale proszę o rzetelną i konstruktywną krytykę, a także nie obrażanie mnie i innych komentujących :)